Egy korábbi bejegyzésemben már leírtam, hogy a legelső lépés legyen egy esküvő megszervezésében az, hogy végig gondoljátok, mi az ami feltétlen szükséges és mi az, ami nem annyira fontos. Miután ezzel megvagytok, érdemes elővenni akár egy kockás papírt, de az excell táblázat még alkalmasabb arra, hogy összeállítsátok esküvői költségvetéseteket.
Ami biztos, hogy szükséges:
- helyszín, vacsora - kb. 50-60%-a a költségvetésnek
- zene(kar) - kb. 10-12%
- ruha, cipő - kb. 10-15% (beleértve a vőlegény ruháját is)
- fotós, videós - kb. 10-15%
- virág és egyéb dekor - kb. 6-10%
- polgári és templomi szertartás - kb. 3-6%
- meghívó és egyéb papír - kb. 2%
- torta, sütemény - kb. 3-5%
- frizura, smink - kb. 3-6%
Ami nem feltétlenül szükséges:
- járműbérlés
- csokiszökőkút
- pillangó- vagy galambreptetés
- kívánságlámpás
- köszönetajándékok
- jégszobor
- cocktailbár
- műsor
- és minden egyéb, mi szem- szájnak ingere, stb.
Azt szoktam javasolni, hogy ezeken felül kalkuláljatok a költségvetésbe egy biztonsági tartalékot, kb. 10%-ot. Ezt nem kell feltétlenül elkölteni, de jó ha van, hiszen az a tapasztalat, hogy a költségek inkább fölfelé, mint lefelé változnak. Ha nincs rá szükség, legfeljebb elköltitek a nászúton.
Előzetes: tippek a spóroláshoz
Kellemes napot,
Darvas Piroska
esküvői tanácsadó és esküvőszervező