A mai bejegyzés témája: hogyan tudjuk a költségeket szűkebbre venni?
Az esküvői költségvetésben a két legnagyobb tétel a helyszín-vacsora, illetve a dekorációs költség.
Egy helyszín kiválasztásánál az alábbi szempontokat érdemes figyelembe venni:
- nagyság - mindenki kényelmesen elférjen és maradjon hely a táncra
- adott legyen a lehetőség arra, hogy kint és bent is lehessen a násznép (terasz-, kertkapcsolat
- legyen egy helyiség a pár számára, ahova bepakol vagy átöltözik a menyasszony
- milyen a menüjavaslatuk, van-e italcsomag, belehet-e vinni a röviditalokat és a tortát
- van-e terembérleti díj, vagy felszolgálási díj, esetleg dugópénz
- meddig lehet maradni
- van-e gyermek kedvezmény
- parkolási körülmények
- személyzet létszáma (pincérek, takarítók)
- a ti napotokon van-e másik lakodalmas társaság, mennyire lehet szeparálodni tőlük
Amivel lehet spórolni:
- lehetőség a röviditalok bevitelére (meg tudjátok vásárolni nagykerben és esetleg a bontatlan üvegeket vissza tudjátok vinni)
- szintén költségkímélő, ha italcsomagot választotok és nem fogyasztás szerint számláznak
- hagyományos menü választása (nem érdemes a nagyon különleges, extra ételeket választani, két hét múlva úgysem emlékszik rá senki, hogy mit evett - ellentétben a zenére - maximum arra, hogy jó volt vagy nem)
- általában olcsóbb a svédasztalos vacsora a hagyományos, ültetett vacsoránál (kevesebb felszolgáló munkáját kell megfizetnetek)
- gyerekkedvezmény (általában a helyszínek többsége ad a 6 év alatti gyermekekre 50% kedvezményt, mindenképpen kérdezzetek rá)
- ha szép maga vacsora helyszíne, jó állapotban van és rendezett, ízléses, kevésbé kell dekorálni
Folytatjuk a dekorral!
Darvas Piroska
esküvői tanácsadó, esküvőszervező
www.pontnektek.hu