Korábbi bejegyzésemben azzal foglalkoztam, hogy ingyenes-e az esküvőszervezés a párok számára.
Ebben a bejegyzésben pedig összefoglalom, hogy mik azok az alap feladatok, amiket minden esetben tartalmaznia kell az esküvőszervező munkájának, amikor szervezési díjat állapít meg.
Szervezési díj:
Ez az alábbiakat tartalmazza:
1-2 nap helyszínbejárás a párral együtt a kiválasztás céljából
az ajánlott szolgáltatók személyes bemutatása
kb. 3 alkalommal utazás a kiválasztott helyszínre dekorossal, virágossal, fotóssal
szerződések megkötése a szolgáltatókkal, előlegek kifizetése
folyamatos kapcsolattartás a kiválasztott szolgáltatókkal, igényeitek maximális figyelembevételével
esküvőtökkel kapcsolatosan folyamatos tanácsadás, igény esetén személyes egyeztetések
részletes forgatókönyv készítése az esküvő napjára
szervezési és koordinációs munka az esküvő napján
jelenlét a rendezvényen az általatok kívánt időpontig
végszámlák rendezése, az elkészült munkák (fotók, videó) átvétele, eljuttatása Számotokra.
Azokban az országokban, ahol az esküvőszervezésnek, mint szakmának komoly hagyománya és presztizse van, ez úgy működik, hogy az esküvőszervező az esküvő teljes bekerülési költségének kb. 10-15%-át kéri el szervezési díjként. Természetesen kizárt, hogy ő bárkitől még jutalékot is kapjon, ez a megoldás nem létezik. Ettől azért még több oknál fogva is messze vagyunk (mások a jövedelmi viszonyok, stb.). Azt gondolom, ahhoz, hogy nálunk is legyen becsülete ennek szakmának, elengedhetetlen az is, hogy az esküvőszervezők is úgy dolgozzanak, hogy ne legyen oka a pároknak kételkedni az esküvőszervező munkájában. Biztosak legyenek abban, ha egy esküvőszervezőt bíznak meg, maximálisan az ő érdekeit fogja képviselni és szem előtt tartani, nem pedig a saját hasznát helyezi előtérbe.
Darvas Piroska
esküvői tanácsadó, esküvőszervező